§1 Postanowienia wstępne
- Niniejszy sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym: panakota.pl („Sklep Internetowy”), prowadzony jest przez VINTRA Sp. z o.o., wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Kraków, ul. Stefana Batorego, nr 19, lok. 12, 31-135, NIP:6762696687, numer REGON: 542070162, numer rachunku bankowego: ING 70 1050 1445 1000 0090 8546 9253 („Sprzedawca”).
- Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów jak również prawa i obowiązki Sprzedawcy jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Sklep Internetowy.
- Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy za pośrednictwem:
- Poczty tradycyjnej: VINTRA Sp. z o.o., Stefana Batorego, nr 19, lok. 12, 31-135,
- Poczty elektronicznej kontakt@pankota.pl
- Telefonu: 574 202 119 w godzinach 08:00 – 17:00
§2 Definicja
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem: Kraków, ul. Stefana Batorego, nr 19, lok. 12, 31-135, prowadzący sprzedaż produktów na odległość.
- Sprzedawca – VINTRA Sp. z o.o., wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Kraków, ul. Stefana Batorego, nr 19, lok. 12, 31-135, NIP:6762696687, numer REGON: 542070162
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz nabywania za jego pośrednictwem produktów pochodzących bezpośrednio od Sprzedawcy
- Konto Klienta -profil zawierający dane na temat przeprowadzanych transakcji Klienta oraz służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.
- Rejestracja- dobrowolne podanie danych przez Klienta Sklepu polegające na wypełnieniu formularza dostępnego na Stronie Internetowej Sklepu.
§3 Rejestracja i logowanie
- Klient w celu założenia „Konta Klienta” dokonuje rejestracji, podając adres e-mail oraz hasło, za pomocą udostępnionego przez Sprzedawcę formularza.
- Hasło podawane przy logowaniu do Sklepu Internetowego może składać się z liter lub cyfr. Hasło jest indywidualne dla każdego użytkownika. Hasło można zmienić na stronie poprzez podanie adresu e-mail oraz nowego hasła. Założenie „Konta Klienta” jest nieodpłatne.
- Rejestracja nie jest warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym. Warunki składania zamówień przedstawione są w § 6 niniejszego Regulaminu.
- Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych. Sprzedawca nie odpowiada za podanie przez Klienta błędnych, bądź nieprawdziwych danych.
- Klient przez akceptację Regulaminu oświadcza, iż wskazane przez niego dane są prawdziwe, a także, iż przystąpił dobrowolnie do korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę,
- Zarejestrowany Klient ma możliwość:
- zamówienia produktu oferowanego przez Sprzedawcę,
- monitorowania statusu i historii dokonywanych przez siebie zamówień,
- wyrażenia zgody na informowanie go przez Sprzedawcę o aktualnych promocjach i przewidzianych rabatach, a także skorzystania w tych promocji i rabatów,
- zmiany swojego hasła w Koncie Klienta, danych i adresu korespondencyjnego na każdym etapie, przy czym zmiana adresu dostawy jest możliwa na etapie końcowym – przygotowania zamówienia Klienta do realizacji po uprzednim poinformowaniu Sprzedawcy,
- usunięcia Konta,
- Po zarejestrowaniu Konta, Klient otrzyma na wskazany przez siebie adres e-mail potwierdzenie rejestracji,
- Pomyślne dokonanie rejestracji i aktywacji Konta w Sklepie Internetowym Sprzedawcy umożliwia zalogowanie się do Konta.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy.
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu niezbędne są:
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- Włączona obsługa plików cookies,
§ 5 Informacje ogólne
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Cena towaru przed oznaczeniem przycisku „dodaj do koszyka” nie zawiera kosztów przesyłki i innych dodatkowych opłat.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia.
§ 6 Zasady składania Zamówienia
- Sklep Internetowy umożliwia Klientowi złożenie zamówienia o każdej porze, poza przerwami konserwacyjnymi, o których informacja zostanie zamieszczona na Stronie Internetowej.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”. Czas realizacji zamówienia określany jest każdorazowo na stronie produktu. Na długość realizacji zamówienia składa się przede wszystkim czas przygotowania zamówienia (produkcja, kompletowanie oraz pakowanie zamówienia, wydanie przesyłki kurierowi, a w wybranych przypadkach wykonanie Towaru). Czas dostawy zamówienia zależny jest od wybranego sposobu doręczenia.
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji –Klient powinien podać imię i nazwisko zamawiającego, ewentualnie nazwę firmy, adres e-mail, a także adres korespondencyjny i dostawy, numer kontaktowy. Jednocześnie Klient zobowiązuje się do wskazania prawidłowych danych. Jeżeli Klient posiada Konto Klienta, należy się zalogować do Sklepu Internetowego podając nick użytkownika lub email oraz hasło. Przed dokonaniem zakupów Klient może również zarejestrować konto w Sklepie Internetowym.
- Należy wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności, wybrać dostępny sposób dostawy, potwierdzić, że Klient przeczytał i zaakceptował Regulamin, potwierdzić, iż Klient zgadza się na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych, które klient podał w formularzu i opłacić zamówienie, następnie należy kliknąć przycisk “kupuję i płacę”.
- realizacja zamówienia rozpocznie się niezwłocznie po potwierdzeniu zamówienia towaru przez Klienta i otrzymaniu przez Sprzedającego potwierdzenia uiszczenia wpłaty (w przypadku sposobu płatności za pośrednictwem przelewu internetowego lub przelewu tradycyjnego),
- Sklep Internetowy potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji wysyłając Klientowi wiadomość e-mail z informacją, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji wraz ze wskazaniem terminu realizacji zamówienia.
- W zależności od wyboru Klienta faktura bądź paragon wysłane zostaną wraz z przesyłką, chyba że klient zażąda dostarczenia faktury za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
§ 7 Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy:
• Przesyłka kurierska,
• przesyłka kurierska pobraniowa,
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
• Płatność za pobraniem
• Płatność przelewem tradycyjnym na konto bankowe Sprzedawcy
• Płatności elektroniczne za pośrednictwem bramki płatniczej IMoje
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
§ 8 Prawo odstąpienia od umowy
- Niniejszy paragraf dotyczy Klientów będących Konsumentami, nie dotyczy zakupów dokonanych w ramach działalności gospodarczej Kupującego.
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem na adres VINTRA sp. z o.o., Kraków, ul. Stefana Batorego, nr 19, lok. 12, 31-135.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail, potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na poniższy adres VINTRA sp. z o.o., Kraków, ul. Stefana Batorego, nr 19, lok. 12, 31-135.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy,
- Jeżeli konsument w trakcie składania zamówienia wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów,
- Bezpośrednie koszty zwrotnego dostarczenia towaru w związku ze skorzystaniem z uprawnienia ponosi Konsument, chyba, że Sprzedający zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o jego prawie odstąpienia od umowy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić towar nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia Konsumenta od umowy, Sprzedający dokona zwrotu ceny zamówienia w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru. Zwrot nastąpi na wskazany przez Konsumenta rachunek bankowy. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami,
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduje się na stronie Sklepu Internetowego oraz wysyłany jest w wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia,
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§ 9 Rękojmia i reklamacja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Konsumentowi.
- Sprzedający jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy,
- Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Zgłoszenie o wadach zakupionego towaru należy przesłać drogą elektroniczną na adres mailowy Sprzedawcy wskazany w niniejszym regulaminie.
- Sklep rozpatruje zgłoszenie niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia wysłanego przez Klienta,
- Sprzedawca pokrywa koszty odebrania towaru, jego dostawy, usunięcia wad lub wady i wymiany Towaru na nowy.
- W reklamacji powinien znaleźć się dokładny opis rodzaju niezgodności, data jej wystąpienia, powinno być określone żądanie Konsumenta, nr zamówienia oraz dane kontaktowe, co ułatwi procedurę reklamacyjną,
- Sklep rozpatruje reklamacje niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji wysłanej przez Klienta,
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w niniejszym Regulaminie.
- W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączy też kartę gwarancyjną do sprzedanego Produktu.
§ 10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 11 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest VINTRA Sp. z o.o., wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Kraków, ul. Stefana Batorego, nr 19, lok. 12, 31-135, NIP:6762696687, numer REGON: 542070162.
- Administrator zobowiązuje się do bezpiecznego przechowywania danych.
- Dane osobowe zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym. W tym celu Administrator przetwarza następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail, adres, dane Przedsiębiorcy, NIP.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo wglądu oraz modyfikacji swoich danych osobowych w każdym czasie, jak również natychmiastowego ich usunięcia po zgłoszeniu Administratorowi, który dokonuje na życzenie Klienta modyfikacji lub całkowitego usunięcia danych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Administrator zobowiązuje się do zastosowania środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, w szczególności przez zabezpieczenie danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym.
- Powierzone dane osobowe są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa oraz zostały zgłoszone do bazy Generalnego Inspektora ds. Ochrony Danych Osobowych.
§12 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.